Pages

fredag den 13. juni 2014

På Nutrilett!


Jeg var så heldig at vinde et startkit hos skønne Binemor. Absolut en af mine yndlingsbloggere!
Det var i forbindelse med at vi skulle til bryllup, så jeg jeg tænkte at det måske var meget passende at liiige smide lidt! Planen er at man erstatter alle sine måltider i 3 dage, med Nutrilett. Ikke super nemt, skal det lige siges! Det man får at spise er faktisk ok, ikke gourmet - men det kan sagtens spises med velbehag.

Den første dag, syndende jeg 1 vindrue og 1 kop kaffe. De to næste dage, røg der også lidt mere ned, men ikke meget - mest kaffe. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg havde forventet, men jeg tabte mig faktisk omkring 300 - 400 gram om dagen. På de 3 dage, tabte jeg mig ca 1,1 kg, og det taget i betragtning af at jeg ikke ville betegne mig som dissideret overvægtig, men måske bare lige har 4 kg formeget på sidebenene!

Så det kunne jeg godt finde på at prøve igen! 



torsdag den 12. juni 2014

Bryllupshår!




 I weekenden var vi til bryllup. Og som sædvanlig havde man lidt tøjkrise! Men hårkrise det havde jeg for en gangs skyld ikke. Jeg har nemlig en super god veninde, der er tidligere frisør. Og hun fiksede lige mit hår. Det måtte jeg lige dele, da jeg synes hun gjorde det så godt. Og det var et skønt bryllup!






onsdag den 4. juni 2014

Lidt shopping i Rørvig!




Da vi var på camping i Rørvig, kom jeg lige til at køre forbi denne skønne butik. Kort og godt " Den gode butik." Jeg havde set deres side på facebook, og rent tilfældigt poppede der et skilt op lige på min vej.
En rigtig fin butik, jeg er ikke rigtig hoppet med på retro-bølgen, men har stadig hang til en blandning af det gamle, romantiske og gerne industrielt. Og det havde hun. Rigtig meget, fint, gammelt fransk, både møbler og masser af dims. Jeg fandt da også et lille skuffedarium, som jeg mente ville passe perfekt i min nymalet stue. Butikken er klar et besøg værd. (Og det er ikke et sponsoreret indlæg)
Manden havde vist ikke helt samme mening, men jeg tror han har vænnet sig til det. Nu er det jo heller ikke verdens største møbel. 


Og der kom også lige et par fine asiatiske, gamle reje - et eller andet med i bilen. Godt vi har en stor bil.

Mit nye skab!




onsdag den 14. maj 2014

Projekt gammel campingvogn - kig ind!




                                          


Før og efter billeder.

Så fiK vi campingvogn. Rigtig familien Danmark! Tænkte at jeg skulle da aldrig have sådan noget, alt for kedeligt. Men så fik jeg børn, og fandt ud af vigtigheden af ferie, skal være på et sted hvor vi alle skal kunne slappe af. "Campingplads" -siger jeg bare. Legeplads og mange andre børn i alle aldre, det er bare hittet. Og så hyggeligt.

Vi fandt en gammel campingvogn - altså som fra 1967. En gammel sluf, men efter nyt gulv, en masse hyldepapir og mange meter stof og tråd ( og nærmest 14 dage ved symaskinen ) er den bare blevet vores andet hjem:)  Det fungerer bare super godt, og der fulgte det fineste fortelt med. Grønt og selvfølgelig med masser af 60 ´er frynser.

Sommerferie i Danmark i år.

Og børnene elsker det = forælderne elsker det! ( Lige i dette tilfælde )

Jeg kunne godt bruge et par gode "campingplads - fif ? "

fredag den 7. marts 2014

Er der nogler der er friske på en Marts Challenge??



Jeg har sat mig for at komme i MÅl..HEHE
Nej, jeg har pakket de dårlige undskyldninger væk, og har sat mig for ( læs: prøver ) at løbe 5 km hver dag, resten af denne måned. Den rute jeg plejer at løbe, er ca. 5 km, derfor denne distance.

Det tager mig omkring en 1/2 time at løbe, og 15 min at gå i bad. Alt i alt 45 min, og det burde man da kunne trække ud fra ens til tider noget presset hverdag!

Også ville jeg synes det kunne være MEGA fedt, hvis der var andre der havde lyst til at med. Så hænger man ligesom lidt mere på det. ( Delvis derfor også dette indslag.) Så kom frisk. Og det er ikke distancen det afhænger af, men bare det med at komme igang! Og fællesskab!

Det kunne bare være et par indlæg eller kommentarer her eller på ens egen blog, om hvordan det går!
Det kunne være super interessant.

For mit eget vedkomne, har jeg været gået lidt i stå efter Eremitageløbet i oktober. Og efter mange forsøg- og undskyldninger tænker jeg, at nu prøver jeg med denne Challenge!

Så igen - vær frisk og del gerne:)

Og min præmie. Nyt løbetøj fra top til tå!

onsdag den 5. marts 2014

E 250, og hvadfor noget?

 

Mere omtale om bakterier i kyllinger, fisk pumpet med saltvand og aluminium i antipersperanter. Nitrit i pålæg og man kan jo blive ved endeløst!! Hvad tør man snart købe? Det skal jo lige siges, at jeg er af den årgang hvor man spiste fedtegrever til morgenmad, mæskede sig i forloren skildpadde ( ved egentlig stadig ikke hvad pokker det var ?? ) fra dåse, og har nok pasiv-røget, hvad der svarer til flere års fast rygning! Så kommer klicheen - jeg har det da fint!

Men når det nu kommer til ens kære små, overvejer man da kaftigt hvad de udsættes for.

Og nu snakker jeg mad. Pålæg! Madpakker! Også prøver jeg helt at droppe at købe pålæg. Så ungerne må trækkes med ( i øjeblikket ) majs, makrel, laks, frugt, fiskefrikadeller, pasta, kogte æg og rester fra aftensmaden. Små bøtter med havrefras som snack og rejer.

 Og Signe er vild med tortillas!  Yes!

torsdag den 12. december 2013

Engel til salg...




Fin, sart lyserød engel til salg 125 kr, og eg betaler fragten:)